Oj, oj vilken dag jag hade igår. Uppe med tuppen strax efter fem och sen med kusin Curt till färjan mot Nynäshamn. Jag såg fram emot en skön slummer efter frukosten i min vilstol.

Riktigt så blev det inte. Jag har en osedvanlig förmåga att hamna med pratglada människor.Och väluppfostrad som jag är så blev det en del prat. Jag tar varje tillfälle att lobba för en röd-grön regering och denna unga företagare var inne på samma linje.

Efter en timme behövde både hon o jag slumra lite så det var skönt.

Väl i Nynäsham hade jag beställt båtbussen och det var ett rent kaos. En buss fattades, just den som jag skulle åka förstås. Jag blev lite stressad och försökte få besked men varje gång så skulle det komma en ny buss om 10 minuter.

Till slut kom en taxichafför och undrade om några hade avtalade tider att passa. Jag passade på förstås och tre damer till, varav en skulle med buss till Norrland.

Jättetrevlig färd med samtal som alla deltog i. Till slut frågade chauffören var i Globen jag skulle vara. Jag gav adressen och då sa han "jag tar en runda för dig, eller vad tycker ni andra." Ett gemensamt ja, det är klart att hon skall få skjuts ända fram. Det utmynnade i att han körde in i garaget och lämnade mig vid en hiss.  Så efter all stress så var jag helt upprymd över hur många fantastiska människor jag ständigt möter.

Enda problemet var att jag inte hann till Sös för att lämna blodprov före behandlingen.

Men när jag var klar fick jag vänta så att jag inte skulle få någon reaktion. Det har jag ju aldrig fått förut, men de var väldigt bestämda på den punkten. Därefter ilade jag iväg med TB och buss till Sös. Jag kom fram 14.10, en knapp timme före behandlingen. Labsköterskan lovade analysera omedelbart.

Sen tog jag en lunch på cafeterian. Tyvärr fanns inte min sedvanliga lax så det blev en riktig grovarbetarlunch med raggmunk och fläsk. Supergott!

Vidare till behandlingsavdelningen och där träffar jag samma sköterska som förra gången. Hon hade inte fått proverna men hon tyckte jag kunde vila en stund på en säng när hon fixade lite.

Så kom då svaret som visar att jag har väldigt bra värden. Hon förklarade att min benmärg samarbetar väldigt bra med mig. Så skönt att höra och det stämmer bra. Jag har inte behövt avbryta någon behandling sen jag började den här vändan för 11 månader sen. Nånting är ju ändå friskt i min kropp.

Efter behandlingen kom Gerd och hämtade mig och vi åkte till Bromma Block, ett shoppingcenter nära flygplatsen. Där traskade vi runt i alla skoaffärer och hittade till slut ett par loofers i mjukt skinn med en liten kilklack. Silverfärgade och riktigt tuffa. Jag kan ju inte längre springa runt i klackskor överallt. De här skorna blir toppen under Almedahlsveckan i Visby på kullerstenarna.

Slutligen hamnade vi på Ersons delikatesscafé och butik. Där bjöd jag på mat och vi pratade i drygt en timme. Sen var det dags att checka in för flygresan till Visby. Där mötte min dotter upp och följde med till Rute.

Då var jag väldigt trött i kroppen och hade svullna ben och fötter. Varför det, kanske kontrastvätskan, cellgifterna eller klackskorna. Nu är det bättre iallafall så det var nog bara tillfälligt.

Jag var inte allt för speedad så jag kunde somna in vid ett-tiden och vaknade vid sex då sonen drog iväg med fakirfärjan.

Det är ständig rörelse hos oss på sommaren. Robert åkte hem för golftävling och kvällsmöte. Yngsta barnbarnet är kvar och en kompis hämtades från flyget. De stannar en vecka tror jag för de har ett musikprojekt som skall slutföras. Ett hus är inrett till musikstudie så de har fullt upp. Min roll är att serva med frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmacka. Ett drygt jobb men ett så kärt nöje.

Mitt enda problem just nu är att mina smaklökar är helt förändrade. Jag behöver hjälp med avsmakning men som gammal och van så träffar jag nästan rätt. Det går ju att krydda själv också. För egen del innebär det att vi inte skall satsa någon gormémat på mig. Min kropp behöver bara näring men hur kul är det egentligen?

Men den här första dagen efter behandlingen så mår jag helt ok. Jag försöker att hushålla med krafterna och det går rätt bra. Just nu har jag ju paus och sitter och skriver.

Ikväll är det fotboll igen och det skall jag bara se en kort stund. Jag skickar ner killarna till ett annat hus så jag kan se Allsång på Skansen och 22.30 Özz Nujens standup. Utifall att jag inte orkar se honom på Gutavallen i nästa vecka. Jag vet ju inte riktigt hur dagsformen är så då vill jag gardera mig.

Ha det så gott alla trogna följare. Ni är väldigt många och det gläder mig ofantligt. Hoppas ni får ut något också av allt jag svamlar om från stort till smått.